سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی چیست؟

مفهوم Off Page در سئو

سئو خارجی ( off-page SEO) به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که خارج از سایت خودمان انجام می‌دهیم ولی بر سئو سایت و جایگاه ما در نتایج جستجو تاثیرگذار هستند.

سئو خارجی را بیشتر با فرآیند لینک سازی و مدل‌های مختلف آن معرفی می‌کنند و حتی در برخی موارد در تقابل با استانداردهای گوگل و بخشی از سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود ولی این طرز نگاه صحیح نیست. در مقابل سئو خارجی طیف گسترده‌ای از اقدامات و تکنیک‌ها را پوشش می‌دهد که اتفاقا در بیشتر موارد اثربخش و همسو با سئو کلاه سفید هستند.

ابتدا با مفهوم سئو خارجی آشنا شده و در ادامه مهمترین تکنیک‌ها برای تقویت سایت از طریق Off-Page را معرفی می‌کنیم.

تکنیک‌های سئو خارجی

مفهوم سئو خارجی

تفاوت off-page و on-page در سئو

سئو امروز به یک دانش تخصصی تبدیل شده و همچون هر حوزه حرفه‌ای دیگری نیازمند ادبیات و واژگان اختصاصی خود است. تعریف و استفاده از این واژگان کمک می‌کند تا شفافیت و سادگی را در تعاملات حرفه‌ای، آموزش مفاهیم و تعیین شرح وظایف تجربه کنیم.

در نتیجه ممکن است هیچ یک از این اصطلاحات را نشنیده باشیم یا در کار خود استفاده نکنیم ولی همچنان به اصول و مبانی سئو پایبند بوده باشیم.

تفاوت سئو خارجی و داخلی چیست؟

برای آنکه بتوانیم به جایگاه مناسب در نتایج جستجو برسیم نیازمند انجام اقدامات و اجرای تکنیک‌های متنوعی هستیم. اگر این اقدمات مستقیما در سایت (دامنه) خود ما انجام شده باشد به آن سئو داخلی و اگر در بیرون از سایت و دامنه‌های دیگر باشد و به نوعی بر سئو سایت ما تاثیرگذار باشد به آن سئو خارجی می‌گوییم.

سئو داخلی را می‌توان به دو بخش جزئی‌تر شامل محتوا و تکنیکال تقسیم کرد. چند مثال از هرکدام را با هم بررسی کنیم:

سئو محتوا: استفاده از هدینگ مناسب، عنوان و توضیحات متا، تصویر، ویدیو، پادکست، چگالی کلمات کلیدی و …

سئو تکنیکال: بهبود سرعت سایت، استفاده از نشانه گذاری استاندارد (Schema)، آدرس‌دهی صفحات، کنونیکالیزیشن و …

سئو خارجی: لینک‌سازی از سایت‌های دیگر، حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی، انتشار محتوا در پلترفم‌ها مثل یوتیوب و آپارات، لوکال سئو و …

تفاوت سئو داخلی و خارجی

توجه کنیم که ممکن است اقدامات دیگری نیز خارج از سایت خود یا حتی فضای وب انجام دهیم ولی به طور مستقیم بر سئو سایت ما تاثیرگذار نباشد. به عنوان مثال ارسال پیامک انبوه می‌تواند بازدید سایت ما را در مقطع کوتاهی بالا ببرد ولی این افزایش بازدید مستقیما به جایگاه ما در نتایج جستجو کمکی نخواهد کرد.

همچنین تبلیغات محیطی (بیلبورد) و تلویزیونی موجب افزایش آگاهی عمومی از نام برند ما شده و میزان جستجوی آن در گوگل را افزایش می‌دهد ولی چنین اتفاقی مستقیما (حداقل در کوتاه مدت) کمکی به سئو نخواهد کرد. در نتیجه چنین اقداماتی را بخشی از سئو خارجی در نظر نمی‌گیریم.

سئو Off-Page را باید معادل سئو کلاه سیاه بدانیم؟

خیر! رنگ‌بندی تکنیک‌های سئو و تقسیم آنها به سفید، سیاه و خاکستری زاویه دیگری از تفکیک مفاهیم و نام‌گذاری است و نمی‌توانیم سئو کلاه سیاه را معادل سئو خارجی بدانیم.

تا جایی‌که اقدامات ما مبتنی بر استانداردهای گوگل شامل تولید محتوای با کیفیت، ارائه تجربه کاربری ایده‌آل و پاسخ‌گویی به نیاز مخاطب باشد اصطلاحات در حال انجام سئو کلاه سفید هستیم و زمانیکه هدف ما تنها بهبود رتبه در نتایج جستجو و فریب الگوریتم‌های گوگل باشد وارد مرز سیاه شده‌ایم.

اجازه دهید با یک مثال این موضوع را شفاف کنیم؛ فرض کنید یک محتوای بسیار جذاب را در سایت خود منتشر کنیم (مثلا کتاب سئو برای همیشه در آکادمی وبسیما). این محتوا می‌تواند به مرجع اصلی تبدیل شده و سایت‌های دیگری آن را معرفی کنند یا از طریق لینک‌سازی به آن ارجاع دهند. در چنین شرایطی سئو خارجی ما تقویت می‌شود ولی برخلاف استانداردهای گوگل عمل نکرده‌ایم.

در مقابل اگر تلاش کنیم که با انتشار رپورتاژ آگهی و لینک‌سازی به این صفحه جایگاه‌ش را بهبود دهیم در واقع از سئو خارجی به عنوان یک تکنیک کلاه سیاه استفاده کرده‌ایم.

از دید گوگل همین دو دسته بندی یعنی سفید و سیاه وجود دارد ولی از نظر متخصصین سئو گروه سومی هم داریم به نام سئو کلاه خاکستری. در شرایطی که اقدامات ما در سئو خارجی برخلاف دستورالعمل‌های گوگل باشد ولی آنقدر طبیعی به نظر برسد که همچنان اثربخش بوده و موجب جریمه سایت نشود به آن سئو کلاه خاکستری می‌گوییم.

انواع سئو؛ سفید، سیاه و خاکستری

در همین مثال رپورتاژ آگهی، اگر محتوایی که در رسانه میزبان منتشر می‌کنیم واقعا مفید بوده و از نظر معنایی با سایت ما و رسانه منتشر کننده مرتبط باشد، گوگل این لینک را طبیعی در نظر گرفته و نوعی از ارجاع واقعی در فضای وب شناسایی می‌کند.

در واقع با استانداردهای گوگل را نقض کرده‌ایم چرا که هر مدل پرداخت هزینه برای دریافت لینک را غیرطبیعی محسوب می‌کند. ولی اینکار به شکلی انجام شده که برای الگوریتم‌های گوگل قابل تشخیص نیست.

فراموش نکنیم که همه اقدامات ما در سئو پتانسیل تبدیل شدن به یک تکنیک سیاه را دارند!

هر زمان که روی کسب جایگاه بیش از حد اصرار کنیم و تجربه کاربر را قربانی سئو کرده باشیم در واقع یک تکنیک سفید را به سیاه بدل می‌کنیم. مثلا در تولید محتوا اگر به فکر تکرار بیش از حد یک کلمه (در جایی‌که واقعا نیاز نیست) باشیم دچار Keyword Stuffing می‌شویم که یکی از روش‌های کلاه سیاه است.

الگوریتم E-E-A-T

Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness

یکی از الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی صفحات سیستم E-E-A-T است که شامل 4 مفهوم تخصص (Expertise)، تجربه (Experience)، اعتبار (Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness) می‌شود.

تعیین هریک از این فاکتورها برای سایت به عوامل متعددی در داخل و خارج سایت وابسته است. مثلا اگر یک رسانه معتبر پزشکی به سایت ما که ارائه دهنده خدمات درمانی است ارجاع دهد بر روی اعتبار و قابل اعتماد بودن آن تاثیر مستقیم خواهد داشت.

سیستم E-E-A-T شامل 4 مفهوم تخصص (Expertise)، تجربه (Experience)، اعتبار (Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness)

در گذشته سئو خارجی محدود بود به دریافت لینک، یعنی حتی فعالیت‌های ما در شبکه‌های اجتماعی هم با هدف کسب یک لینک نوفالو از دامنه‌ای معتبر بود. ولی؛

الگوریتم‌های جدید و سیستم EEAT به قدری قدرتمند شدند که بدون وجود لینک نیز می‌توانند اعتبار یک سایت را تشخیص دهند.

فرض کنید که سایت دی ام بورد (به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ) مقاله‌ای برای معرفی 10 آژانس دیجیتال مارکتینگ بنویسد ولی به هیچ یک از آنها مستقیما لینک نداده باشد. گوگل با بررسی محتوای صفحه متوجه ارتباط معنایی این 10 شرکت می‌شود و از روی نام برندها می‌فهمد که به نوعی معرفی شده‌اند. چنین محتوایی می‌تواند بر اعتبار و تخصص ما تاثیرگذار باشد.

در اینجا مفاهیمی مثل Linkless Backlink، Brand Mention و Co-Citation اهمیت پیدا می‌کنند که در صورت استفاده به موقع و اصولی به اندازه یک لینک بر سئو خارجی ما اثرگذار هستند.


رپورتاژ چیست؟ نکات مهم برای نوشتن رپورتاژ آگهی

رپورتاژ چیست؟ نکات مهم برای نوشتن رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یا محتوای حمایت شده به جای استفاده از روش‌های تبلیغی تهاجمی استفاده می شود تا به طور نامحسوس مخاطب به سمت خدمات و محصولات خاصی هدایت شود.

مردم تبلیغات را دوست ندارند. شاید دلیل آن دریافت حجم بالایی از تبلیغات در زمینه‌های مختلف باشند. همین امر باعث شده استقبال مردم از تبلیغ به پایین‌ترین حد خود برسد. به همین دلیل امروزه بازاریابی محتوا مخصوصا محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر جایگاه ویژه‌ای در میان مردم یافته است. این محتوا می‌تواند به صورت متنی، ویدویی و هر نوعی از اشکال مختلف رسانه باشد که مردم را به سمت استفاده از خدمات یا خرید محصولاتی خاص هدایت می‌کند.

معنی کلمه رپورتاژ چیست؟

کلمه رپورتاژ به معنای گزارش است. اما منظور از رپورتاژ پیست؟ در واقع نوعی از تبلیغ است که به صورت غیرتهاجمی انجام شده و مخاطب ناخودآگاه به سمت استفاده از محصول یا خدماتی خاص سوق داده می‌شود.
تصور کنید فردی که در زمینه آموزش و خود آرایی فعالیت می‌کند. در صفحه اجتماعی خود روش‌های مختلفی را برای آرایش صورت معرفی می‌کند. هنگام آموزش دادن از برندهای مختلف لوازم آرایشی استفاده می‌کند. پس از اتمام آموزش افراد زیادی به دنبال انجام آن و یادگیری روش هستند. این افراد برای خرید لوازم آرایشی موردنیاز ناخودآگاه از همان برندهایی خرید می‌کنند، که در ویدیو استفاده شده‌اند.


رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا محتوای حمایت شده به محتوایی گفته می‌شود که اسپانسر به ازای انتشار او به منتشر کننده هزینه پرداخت می‌کند. به جای استفاده از روش‌های تبلیغی تهاجمی از این روش استفاده شده تا به طور نامحسوس مخاطب به سمت خدمات و محصولات خاصی هدایت شود.
محتوای حمایت‌شده با قرار گرفتن در کنار سایر مواردی که بیننده از آن‌ها لذت می‌برد، باعث می‌شود نام تجاری شما معتبر و قابل اعتماد باشد. علاوه بر آن این نوع محتوا به جای آزار مخاطب، تجربیات جدیدی به او اضافه می‌کند. در رپورتاژ آگهی، اعتماد عامل اصلی جذب مشتریان بالقوه است.

این نوع محتوا زمانی جذاب‌تر است که از یک شرکت یا اینفلوئنسر حمایت مالی می‌کنید که مخاطب اصلی شما را هدف قرار می‌دهد و قبلاً درباره موضوعاتی که با برند شما همسو هستند بحث کرده است. هنگامی که این کار به درستی انجام شود، هر اشاره‌ای به نام تجاری شما به نظر یک تناسب طبیعی است تا یک تبلیغ تهاجمی.

رپورتاژ آگهی چیستنمونه هایی از رپورتاژ در ادامه معرفی شده‌اند:

  • عکسی از یک اینفلوئنسر که لباسی را پوشیده است و این لباس توسط یک برند تهیه شده است.
  • یک پست وبلاگی که خدمات مختلف VPN را مقایسه می کند و توسط یک ارائه دهنده VPN خاص حمایت می‌شود.
  • ویدیویی در یوتیوب با پیامی در ابتدا مبنی بر اینکه یک تبلیغ کننده خاص از آن حمایت مالی کرده است.

تفاوت بین محتوای حمایت شده و تبلیغات بومی چیست؟

نوعی تبلیغات بومی است که مختص مشارکت حمایت شده بین دو برند است. این تفاوت شبیه ضرب المثل “همه مربع‌ها مستطیل هستند اما همه مستطیل‌ها مربع نیستند” است.

فرمت‌های رپورتاژ آگهی کدامند؟

از هر فرمتی می‌توانید برای رپورتاژ آگهی استفاده کنید و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. در واقع چیزی که این نوع محتوا را از دیگر محتوا‌ها جدا می‌کند، حمایت مالی است. انواع مختلفی از فرمت‌های زیر برای رپورتاژ آگهی استفاده می‌شوند:

  • مقالات
  • فیلم
  • عکس
  • اینفوگرافیک
  • توییت‌های حمایت شده (توئیتر)
  • تبلیغات
  • IGTV در اینستاگرام
  • استوری اسنپ چت
  • استوری فیس بوک
  • ویدئوهای یوتیوب
  • پادکست
  • و …

به این نکته توجه کنید که محتوای رپورتاژ باید مشابه با سایر محتواهای موجود در فید باشد.

محتوایی که شما به عنوان رپورتاز آگهی در وب سایت، شبکه اجتماعی یا هر بستر دیگری منتشر می‌کنید، باید با سایر محتواهای موجود مشابه باشد. در واقع نوع ارائه محتوا باید با محتواهای قبلی و بعدی یکسان باشد. به این صورت محتوا کاملا طبیعی بوده و هیچ شک و تردیدی در زمینه تبلیغی بودن به وجود نمی‌آید.

فرمت‌های رپورتاژ آگهی کدامند

اهمیت استفاده از رپورتاژ آگهی چیست؟

همان‌طور که گفته شد رپورتاژ به صورتی غیرتهاجمی تبلیغ را انجام داده و اعتماد به برند را در افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل داشتن عملکرد مناسب آن مهم‌ترین دلیل برای استفاده از آن است. رپورتاژها میزان فروش بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات معمولی دارند.
علاوه بر آن خوانندگان تمایل بسیار بیشتری به خواندن مطالب رپورتاز آگهی نسبت به تبلیغات معمولی دارند. همین امر نشان دهنده اهمیت استفاده از رپورتاژ است. اگر برای یک بار از این نوع محتوا استفاده کنید تأثیر آن را در فعالیت و کسب‌وکار خود خواهید دید.
اگر نرخ تبلیغات شما کاهش پیدا کرده است و یا قصد استفاده از روش تبلیغاتی جدیدی دارید، رپورتاژ گزینه بسیار مناسبی برای شماست. رپورتاژ باعث افزایش اگاهی از برند می‌شود. همچنین به دور زدن ضد تبلیغ‌ها، افزایش میزان تعامل با مشتری و ایجاد فضای بیشتر برای ارجاع خریدار کمک می‌کند.

نکات مهمی که قبل از نوشتن رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید

اگر با خواندن این مطلب مصمم شده‌اید تا از رپورتاژ آگهی استفاده کنید، بهتر است قبل از آن نکات زیر را در نظر داشته باشید:

نکات مهمی که قبل از نوشتن رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید

یافتن کانال مناسب برای انتشار رپورتاژ

اولین و مهم‌ترین نکته قبل از نوشتن رپورتاژ آگهی، یافتن کانال مناسب برای انتشار آن است. ابتدا در میان کانال‌های مختلف بهترین و مرتبط‌ترین گزینه با فعالیت و خدمات خود را پیدا کنید. این کانال چه تعداد مخاطب دارد و مخاطبان آن چه ویژگی‌هایی دارند.

بررسی کانال انتخاب شده

در مرحله دوم باید با بررسی محتواهای قبلی در مورد این کانال تحقیقات لازم را انجام دهید. برای نوشتن یک رپورتاژ موفق باید سابقه موفق سایت را بررسی کنید. این که چه نوع محتوایی بیشترین بازدید را داشته؟ محتوای تصویری تهیه کنیم بهتر است یا متنی؟ و سوالاتی از این قبیل که به یافتن پاسخ مناسب برای آن‌ها می‌توان یک رپورتاز موفق آماده کرد.

تعیین میزان هزینه ی مختص برای رپورتاژ

سایت‌ها و کانال‌های مختلف بر اساس معیارهای متفاوتی هزینه درج رپورتاژ آگهی را تعیین می‌کنند. عوامل مختلفی مانند ناشر، نوع نوشتار و خدمات دیگر در تعیین هزینه تأثیرگذار هستند. همچنین تعداد لینک‌ها، رتبه سایت، تعداد کلمات متن و تصاویر نیز تعیین کننده قیمت هر رپورتاژ آگهی هستند.

بررسی تأثیر آگهی رپورتاژ

با بررسی نتیجه به دست آمده از انتشار رپورتاژهای مشابه و مقایسه آن با روش‌های دیگر و تعیین میزان ROI می‌توانید نتیجه موردانتظار را تخمین بزنید. اگر پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدید که رپورتاژ تأثیر مثبتی در روند فعالیت شما دارد، می‌توانید برای انتشار آن اقدام نمایید.

سخن آخر

رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ یکی از بهترین و تأثیرگذارترین روش‌های انجام تبلیغ به صورت غیرتهاجمی است. در این روش می‌توانید به صورت کاملا نا محسوس محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی و آن‌ها را به سمت خرید و استفاده از آن‌ها هدایت کنید. نکات زیادی در مورد این نوع تبلیغ در این محتوا معرفی شد. اگر شما نیز قصد استفاده از مزایای این روش را دارید، قبل از استفاده حتما اطلاعات کاملی در مورد آن به دست آورید.

ا

بک لینک چیست؟ آشنایی کامل با لینک خارجی

بک لینک چیست؟ آشنایی کامل با لینک خارجی

بک لینک چیست و چگونه می‌توان از آن برای بهبود رتبه سایت استفاده کرد؟


بک لینک سایت چیست؟ به زبان ساده، لینکی که از سایتی به سایت دیگر ساخته شود را بک لینک می‌گویند. گوگل و سایر موتور‌های جستجو، بلک لینک را به‌عنوان «رای مثبت» برای یک صفحه خاص در نظر می‌گیرند. صفحه‌هایی با بک لینک بیشتر، به‌طور طبیعی آمار جستجو و رتبه بالا‌تری خواهند داشت.

منظور ما از لینک، متن یا تصاویری هستند که با کلیک روی آن‌ها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می‌شود. بک‌لینک در سئو بسیار تاثیر‌گذار است. ما در این مقاله به بررسی اهمیت بک‌لینک، نحوه ساخت آن و نحوه تعیین ارزش لینک‌های خارجی پرداخته‌ایم. اگر می‌خواهید سایت خود را به رتبه برتر برسانید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

تاثیر لینک خارجی در سئو؛ ارتقا رتبه سایت با بک لینک

پس از پاسخ به سوال «بک لینک چیست» و آشنایی با ماهیت آن، نوبت به بررسی تاثیر بک لینک در سئو می‌رسد. در‌واقع لینک‌های خارجی به‌طور مستقیم در سئو سایت تاثیر می‌گذارند؛ زیرا هنگامی که لینکی از یک صفحه در سایت دیگر ایجاد شود، ارزشمندی محتوای آن تایید شده است. یعنی، ربات‌های موتور جستجو می‌فهمند که صفحه لینک داده شده ارزشمند و کارآمد خواهد بود.

برای تولید یک صفحه ارزشمند در سایت خود، ابتدا باید نیاز کاربر را در نظر بگیرید. سپس با تکنیک‌های سئو، صفحه را برای ربات‌های گوگل نیز شفاف‌سازی کنید. برای اینکه محتوایی ارزشمند داشته باشید، باید نسبت به قوانین SEO تسلط کافی پیدا کنید. 

از زمان پی‌ریزی الگوریتم گوگل، لینک‌ها از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین رتبه در این موتور جستجو محسوب می‌شدند. همان‌طور که گوگل تایید کرده، با وجود تغییرات متعددی که در این الگوریتم ایجاد شد، همچنان این فاکتور جزو سه اصل تعیین رتبه سایت باقی مانده است.

بک لینک چیست؟ راه ارتباطی دو سایت برای دسترسی راحت کاربر

ساخت بک لینک؛ از اعتبار دامنه تا انتخاب انکر‌تکست

برای این که به‌طور کامل به سوال بک لینک چیست پاسخ داده باشیم، باید نحوه ساخت بک لینک را نیز بررسی کنیم. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با خرید بک لینک از هر سایتی می‌توانند سیگنال ارزشمندی را به ربات‌های گوگل ارسال کنند. با‌این وجود، باید منتظر جریمه گوگل باشید!

در واقع خرید بک لینک، به دلیل آگاه نبودن نسبت به قوانین ساخت بک لینک است. بک لینک‌هایی که به سایت‌های اسپم با اعتبار دامنه پایین ایجاد می‌شوند، برای سایت شما نیز مشکل ایجاد خواهند کرد.

در هنگام ساخت بک لینک، باید به کلمه‌ای که لینک روی آن ایجاد شده، دقت بیشتری شود. این عبارت اصطلاحاً انکر تکست نام دارد. در ادامه به‌طور کامل مفهوم و اهمیت انکر تکست را بررسی خواهیم کرد.

قرار دادن بک لینک در سایت؛ توجه به متن لینک شده یا Anchor Text

انکر تکست یا متن لینک شده به این معنی است که لینک روی چه عبارتی قرار گرفته است. به‌عنوان مثال در گذشته رایج بود که در عبارت «برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید»، لینک را بر روی کلمه اینجا قرار می‌دادند. عبارت «اینجا» متن لینک‌شده یا همان Anchor Text محسوب می‌شد.

ولی اشتباه بزرگ بی‌توجهی به عبارت انکر تکست است. هنگام بررسی گوگل برای بک لینک، ربات‌ها به انکر تکست توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به سایت شما در این عبارت خواهد بود. اگر سایت شما با عبارت «کتاب» لینک داده شود، جایگاه شما در کلمه کتاب در گوگل بهتر خواهد بود. ولی اگر این لینک با عبارت «موبایل» ایجاد شده باشد، جایگاه شما در عبارت «موبایل» بهبود خواهد یافت.

با بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل، استفاده غیرطبیعی از یک عبارت به عنوان Anchor Text نیز به‌عنوان راهی برای شناسایی سایت‌های اسپم و جریمه آن‌ها تبدیل شده است. برای انتخاب انکر تکست، ترکیب‌های طبیعی مانند زیر به‌کار گرفته شود.

  • کلمه یا عبارت هدف برای سئو مانند «طراحی سایت»
  • نام برند شما مانند «وبسیما»
  • ترکیبی از نام برند و کلمه هدف مانند «طراحی سایت وبسیما»
  • عبارات عمومی مانند «صفحه» یا «منبع»
  • عبارات طولانی و راهنمایی‌کننده کاربر مانند «برای مطالعه مقاله اینجا کلیک کنید»

اگر توازن لازم میان این نوع لینک سازی‌ها برای سایت شما وجود نداشته باشد گوگل می‌تواند رفتار غیر‌طبیعی شما برای کسب بک لینک را شناسایی کند.

اهمیت استفاده از انکرتسکت در ارزش بک لینک

انتقال ارزش از طریق بک لینک؛ تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

نحوه تشخیص ارزشمندی بک لینک چیست؟ د‌واقع انتقال ارزش بک لینک با توجه به فالو و نوفالو بودن آن تعیین می‌شود. هر لینک به‌صورت پیش‌فرض Dofollow محسوب می‌شود؛ مگر آن‌که در کد HTML آن از ویژگی Nofollow استفاده شده باشد. زمانی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو را مشاهده کند، ارزش و اعتباری به صفحه هدف منتقل نمی‌شود.

گوگل در سال ۱۹۹۰ مفهوم پیج رنک را معرفی کرد. در آن زمان تعداد بک‌لینک‌های یک وبسایت تاثیر بسیار چشمگیری بر رتبه‌بندی آن در نتایج گوگل داشت. متخصصین سئو و مدیران وب‌سایت‌ها با توجه به این فاکتور و با به‌کار‌گیری تکنیک‌هایی مانند تبادل لینک یا خرید بک لینک، تلاش بر بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل کردند.

با زیاد شدن معاملات بک لینک، گوگل الگوریتم‌های خود را آپدیت کرد و الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی و جریمه سایت‌های متقلب معرفی کرد. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با انواع دسته‌بندی بک‌لینک، مقاله لینک نوفالو چیست را مطالعه کنید تا گرفتار جریمه پنگوئن گوگل نشوید.

الگوریتم پنگوئن؛ جریمه بک لینک‌های ساختگی در سایت‌ها

فاکتور‌های مهم برای تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل

بک‌لینک‌هایی که از سایت‌های مختلف به سایت شما ایجاد می‌شود، ارزش و اعتبار یکسانی از دید گوگل نخواهند داشت. گوگل تلاش می‌کند فاکتورهای مختلفی را برای تعیین ارزش بک لینک لحاظ کند. مهم‌ترین این ارزش‌ها به شرح زیر است:

1- اعتبار دامنه یا Domain Authority

برای تعیین اعتبار دامنه فاکتورهای بسیاری لحاظ می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک‌های دریافتی، تعداد لینک‌های خروجی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این دست. هر‌چقدر اعتبار دامنه‌ای که به شما لینک داده است بیشتر باشد؛ ارزش بک لینک و تاثیر آن بر جایگاه شما نیز بیشتر می‌شود.

2- اعتبار صفحه یا Page Authority

اعتبار صفحه شباهت زیادی به اعتبار دامنه دارد. ممکن است دامنه اعتبار سایت بسیار بالا باشد؛ ولی صفحه‌ای که از آن لینک دریافت کرده‌اید، اعتبار پایینی در دامنه داشته باشد. میزان اعتبار صفحه معمولا بر‌اساس لینک‌سازی داخلی سایت و بک لینک‌های ایجاد‌شده برای همان صفحه، تعیین می‌شود.

صفحاتی که لینک‌سازی داخلی خوبی داشته باشند، معمولا اعتبار بالایی نیز خواهند داشت. به‌عنوان مثال صفحاتی که در منوی اصلی سایت هستند معمولا معتبرترین صفحات آن دامنه محسوب می‌شوند.

برای بررسی page authority و domain authority ابزارهای مختلفی وجود دارند. بهترین این ابزار‌ها Serpchecker (از سایت mangools.com) و open site explorer (از سایت moz.com) است.

3- تعداد لینک‌های خروجی

هر دامنه‌ای که به شما لینک می‌دهد، احتمالا به سایت‌های دیگری نیز لینک داده است. با افزایش تعداد لینک‌های خروجی، اعتبار بین سایت‌های مختلف تقسیم شده و در‌نتیجه کاهش می‌یابد.

معمولا سایت‌هایی که در زمینه فروش رپورتاژ آگهی یا بک لینک فعالیت می‌کنند، علاوه‌بر شما به سایت‌های بسیاری لینک داده‌اند. همین مسئله موجب کاهش ارزش و اعتبار این نوع لینک‌سازی می‌شود.


4- میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک‌دهنده

یکی از مواردی که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و تلاش میکند تا در فاکتورهای رتبه‌بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند، ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده است. به‌عنوان مثال یک سایت در زمینه تور‌های گردشگری با ایجاد بک لینک در سایت‌های دانلود نمی‌تواند ارزش و اعتبار بالایی دریافت کند. ولی اگر این بک لینک ها از سایت‌هایی با موضوع سفر، گردشگری و خرید بلیت باشد، اثرگذاری بهتری در جایگاه شما می‌گذارد.

5- محل قرارگیری بک لینک

محل قرار‌گیری بک لینک در سایت اهمیت بسیاری دارد. ممکن است لینک شما در محتوای یک مقاله، سایدبار و یا حتی فوتر قرار گرفته باشد. لینک‌هایی که در محتوای صفحه هستند ارزش بیشتری در مقایسه با لینک‌های موجود در سایدبار و فوتر خواهند داشت.

به طور معمول لینک‌های موجود در فوتر یا سایدبار، در همه صفحات آن سایت نمایش داده می‌شوند، به این لینک‌ها اصطلاحا Sitewide می‌گویند. قرار‌گیری بک لینک شما در همه صفحات یک سایت می‌تواند عاملی برای تشخیص تقلبی بودن لینک، توسط ربات‌های گوگل باشد. حتی ممکن است با تکرار زیاد این اتفاق الگوریتم پنگوئن سایت شما را جریمه کند. از‌این‌رو متخصصین سئو درج رپورتاژ را ارزشمندتر از خرید بک لینک یا تبلیغات متنی می‌دانند.

متخصصین سئو همیشه اعتقاد داشتند که لینک‌سازی نیاز به استراتژی دقیق و تخصص دارد. در صفحه آموزش لینکسازی می‌توانید همه نکات تخصصی برای ایجاد لینک را مطالعه کنید.

محل قرارگیری بک لینک؛ تاثیر در ارزش‌گذاری لینک خارجی