سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

خرید اینترنتی فرش بیجار

با توجه به زیبایی فرش بیجار و استقبال خریداران فرش ماشینی از این فرش زیبا، فروشگاه اینترنتی خرید فرش ماشینی بست بافت بر آن شد تا این فرش زیبا را به گالری فرش های خود اضافه کند. و خرید اران فرش بتوانند قیمت فرش بیجار را در سایت مشاهده و جهت خرید اینترنتی فرش بیجار ماشینی اقدام کنند.

یکی از طرحهای بسیار زیبا و ارزشمند در عرصه فرش ماشینی فرش طرح بیجار است، که از جمله فرشهای زیبای خطه کردستان عزیز می باشد. در ذیل مطلب خرید اینترنتی فرش بیجار ماشینی مطالبی در مورد این فرش و خطه کردستان بیان خواهد شد.


بیجار به عنوان یکی از شهرستان های استان کردستان در کشور ایران به عنوان یکی از اولین مراکز فرش بافی شناخته میشود . در واقع در گذشته فرش های ایران در شهر بیجار و شهر های دیگر بافته می شد و بخش عمده ی از این میراث بافندگی ایران به شهر بیجار باز می گردد.

امروزه بسیاری از فرش ها و قالی های قدیمی که در موزه های ایران به ویژه کردستان نگهداری می شود مربوط به فرش های بافته شده در بیجار و روستا های اطراف آن است. قالی بافی در این شهر دارای قدمتی طولانی است و به هزاران سال پیش باز می گردد.



فرش ابزاری است برای نمایش هنرهای فراوان؛ از جمله طراحی و نقاشی، رنگ آمیزی، نقطه چینی، ریسندگی، رنگرزی و از همه مهم تر بافندگی ماهرانه که هنر و احساس را با همکاری اعضا و جوارح خویش یعنی از دل و دیده گرفته تا دست و سر انگشتان -چه در فرش دستبافت و چه در طراحی و بافت فرش ماشینی-، آنچنان گره هایی ریز و ظریف و زیبا و در عین حال مستحکم، بر تار و پود فرش نقش می زند که هم ظرافت و زیبایی را می نمایاند و هم استحکام و دوام آن شهرت جهانی یافته است.

همین امر سبب گردیده تا فرش بیجار و تابلو فرش بیجار دارای شهرت جهانی گردیده و طرفداران زیادی پیدا کند. ما نیز در این بین سعی را بر آن داشته ایم تا با ارائه امکان خرید اینترنتی فرش بیجار ماشینی گاهی هرچند کوچک در جهت دسترسی و خرید آسانتر این فرش فراهم آوریم.




اگر در مورد تاریخچه فرش بیجار ابزار هنرنمای اصیل در منطقه بیجار گروس را بررسی کنیم، چهره های مشهوری را به عنوان استادان طراحی و نقاشی فرش به ما معرفی میکند که می توان شخصیت هایی چون استادان مرحوم موسی مسعودی و اصغر الله مرادی را نام برد.

علاوه بر ایشان، امروزه افرادی مثل آقایان علی اصغر لک و قدرت الله گیچلو، مشهورترین و تواناترین طراحان فرش بیجار هستند که هنر خویش را به صورت آموزش عملی در محضر استاد موسی مسعودی فرا گرفته اند.



البته هر کدام سبک و سیاق خاص خود را دارند و شیوه طراحی ایشان کاملاً متمایز از هم است.

طرح های مختلف آنان بیش از نیم قرن توسط بافندگان بومی و محلی بر تار و پود فرش گروس و بیجار نقش می بندد.



طرح هایی چون:

فرش بیجار شکارگاه مانند شکارگاه ترنج دار – شکارگاه دورنما 
طرحهای تصویری مانند طرحهای لیلی و مجنون
طرحهای مینیاتور و داستانهای اسطوره ای
گل فرنگ مانند گل فرنگ مستوفی، گل فرنگ طره دار، گل فرنگ لچک ترنج دار، دسته گل، گل فرنگ و اسلیمی (پیچی)، گل و بلبل و گلدانی،طرح خرچنگی 
طرح بندی مانند بندی خاتم شیرازی ، بندی گل فرنگ ،مینا خانی، دار و- گل مانند ربعی دار و گل ، مستوفی دار
فرش طرح گل شاه عباسی مانند شاه عباسی افشان ،لچک ترنج دار ،کف ساده-  اسلیمی مانند اسلیمی گل فرنگ ، اسلیمی هندسی یا سرداری ، دهن اژدری
فرش طرح درختی مانند درختی بید مجنون ، درختی گل و بلبل ، درختی دورنما ، درختی گلدانی ، درختی ترمه- ماهی درهم مانند ماهی بیجار ،ماهی سنه ، ماهی افشار ، ماهی میرک ، ماهی زبیده ، ماهی حسن تیمور ، سگ ماهی ، ماهی زنبوری ، ماهی ریز
فرش طرحهای هندسی مانند سمن بر خانم ،  اسلیمی شکسته ، خاتم شیرازی.
به زودی در فروشگاه تخصصی فرش امکان خرید اینترنتی فرش بیجار ماشینی در طرحهای فوق فراهم خواهد گردید. امیدواریم که خریداران عزیز فروشگاه اینترنتی فرش رضایتمند باشند.

علاوه بر خرید اینترنتی فرش بیجار ماشینی ، فروشگاه تخصصی فرش بست بافت امکان خرید فرش های ترکمن صحرا را در طرح های مختلف و رنگهای زنده فراهم آورده است جا دارد که خرید راران فرش ماشینی از این فرشهای زیبا نیز دیدن نمیاند.

دیدن گالری و خرید فرش ترکمن ماشینی


کیفیت فرش بیجار و ویژگی های آن
فرش های بیجار دارای ویژگی های منحصر به فرد و در عین حال جالبی هستند که این ویژگی ها باعث می شود با فرش های دیگر اندکی متفاوت باشند. یکی از ویژگی های اصلی و منحصر به فرد فرش بیجار بافت متراکم آن است. بافت فرش های بیجار به گونه ای است که نمی توان آن ها را تا کرد. این فرش ها در مراحل اولیه ی تجارت فرش به فرش های لول معروف هستند.

علت این نام گذاری ساختار بیش از حد محکم این نوع فرش می باشد. برای تولید فرش های بیجار که بسیار محکم بوده و دارای استحکامی بالا هستند از یک پود بسیار ضخیم علاوه بر دو پود نازک استفاده شده و وارد بافت فرش می شود. با کوبیده شدن گره ای این فرش توسط یک شانه ی آهنی بافت فرش محکم تر نیز خواهد شد.



طرح و شکل فرش های بیجار به صورتی است که دارای خطوط و طرح های منظم بوده و بیشتر دارای طرح های طبیعی می باشد.

یک ویژگی منحصر به فرد و زیبایی که در این فرش ها وجود دارد ترکیب طرح ها با یکدیگر است. منظور از این ترکیب این است که بافندگان فرش طرح ها و نقش های کلاسیک ایرانی بزرگ شده را در کنار نقش های روستایی و قبیله ای به کار می برند.

فرش های بیجار به علت سادگی و ظرافت و زیبایی منحصر به فردی که دارند طرفداران خاص خود را نیز دارا هستند.

فرش بیجار در گذر زمان

اگرچه امروز به دلایلی هم سرمایه گذاری و هم صرف نیروی کار بافندگان چندان سودی برای هیچ کدام ندارد، شاید مهم ترین علت، همان عدم رونق و کساد بازار داخلی و خارجی فرش باشد.

روزگاری صادرات فرش بیجار به برخی کشور های آسیایی و اروپایی سبب رشد بازار کار و سرمایه فرشبافی می شد و خوداشتغالی بسیاری از خانواده ها را هم در پی داشت و اشتغال و سودی هم نصیب افراد دیگر می کرد از جمله بازرگانان پشم و خامه، پشم شویان، ریسندگان، رنگ فروشان و صباغان، طراحان و نقاشان، شرکت های تولید فرش دولتی و خصوصی، دارکش های قالی، صادرکنندگان، حمل و نقل، خرید و فروش، واسطه ها و دلال ها و...



اما امروزه با توجه به پیشرفت صنعت و نیز گران بودن قیمت فرش دستبافت بیجار سبب شده که علاقه مندان به خرید اینترنتی فرش بیجار ماشینی به سمت خرید فرش بیجار روی بیاورند و قیمت بالای فرش دستباف بیجار مانعی بر خرید این فرش نگردد.

رنگ بندی طرح فرش بیجار

یکی از شروط زیبایی فرش در آن است که تازگی و رنگ آن توجه ما را جلب کند ولی اصالت طرح ها را نیز نباید فراموش کنیم زیرا ترکیب طرح و تناسب رنگ های گوناگون و نقش های درهم پیچیده، نظر بیننده را آن چنان به خود معطوف می دارد که از هر رنگ و هر نقش، نکته های ظریف و باریکی می توان دریافت که چنان در ذهن انسان اثر می کند که هیچ امری دلکش تر و زیباتر از آن در نظر نمی آید. 



یکی از خصوصیات مهم در فرش های بیجار که زیبایی این فرش ها را دو چندان کرده است رنگ بندی های زیبا و ماهرانه در این فرش ها است. رنگ هایی که در فرش های بیجار به کار برده می شوند به صورت کاملا ماهرانه و به صورت ترکیبی هستند.

یعنی نوعی تضاد جسورانه در بین رنگ های این قالی به کار برده شده است. رنگ های فرش بیجار کاملا شاد و ناب هستند. بیشتر رنگ های به کار برده شده در فرش های بیجار روشن است و همین موضوع طرحی متنوع و شاد ایجاد می کند.



رنگ های خاصی که یک بافنده ی کرد برای بافت فرش از آن ها استفاده می نماید بی منظور نیست. در واقع این بافنده از رنگ های برای بافت فرش خود استفاده می نماید که نمایانگر طبیعت سرد و وحشی و در عین حال سر سبز محیط اطرافش است.

در این فرش ها بیشتر از رنگ های قرمز تند به همراه ترکیبی از رنگ های  سرمه ای، پوست پیازی، مشکی، سفید، حنایی استفاده می گردد.

در حال حاضر فروشگاه تخصصی خرید اینترنتی فرش BestBaft در نظر دارد تا با بهترین تولید کنندگان فرش بیجار همکاری کرده و برای مشتریان عزیز خرید اینترنتی فرش بیجار ماشینی بهترین ها را فراهم کند. هزینه ارسال رایگان و امکان پرداخت قیمت فرش بیجار در محل تحویل فراهم می باشد.

منابع:

روزنامه شرق، سایت بیتوته

فروشگاه اینترنتی خرید اینترنتی فرش بیجار ماشینی  بست بافت
دفتر فروش 

02166974759

موبایل ( کانال تلگرامی فرش ماشینی مشهد و فرش گبه / واتساپ)

09190695763