سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

خرید فرش مناسب و خوب

فرش خوب چی بخرم ؟ ویژگیهای یک فرش ماشینی در خرید

یکی از اصلی ترین نکات برای منزل، انتخاب یک کف پوش مناسب برای کف خانه میباشد. کفپوشی مناسب است که آرامش و راحتی را به پای شما انتقال دهد و از آنجا که خانه را مکانی برای استراحت و آرامش خود بر می گزینید، پس بهتر است درتهیه و خرید فرش به عنوان کفپوش منزلتان دقت به خرج دهید تا فضایی ایده ال و ارام بخشی در محل سکونت تان ایجاد گردد.

بنابراین انتخاب فرشی با نخ لطیف و بدون پرزدهی با رنگ مورد دلخواه تان و متناسب با اندازه و دکوراسیون منزل تان انتخاب کنید که فضای پذیرایی را ملایم و لطیف نمایش دهد.

اما افرادی که تنها زندگی میکنند و یا هنوز بچه دار نشده اند از فرشهای روشن میتوانند بهتر استفاده کنند چون فرش های روشن به نسبت فرش های تیره آشغال و کثیفی را زودتر نشان میدهند. لذا انتخاب رنگ فرش برای افراد وسواس و مقید به تمیزی اهمیت دارد. قیمت فرش تعیین کننده است.

در فرش آبی  فیروزه ای ، فرش شکلاتی ، فرش قهوای تیره و فرش سرمه ای ، لکه های روشن روی ان به سادگی نمایان است و بلعکس فرش کرمی رنگ و فرش سفید لکه های چای، دانه انار، جای پا و کلا لکه‌های رنگی به راحتی قابل رویت است.

با تشکر فروشگاه اینترنتی فرش مشهد و فرش کاشان بست بافت

فرش ابریشم مصنوعی گل برجسته هایبالک

فرش ابریشم مصنوعی گل برجسته هایبالک

در این بین فرش های با نخ پلی استر و فرش های با نخ اکریلیک هیت ست شده را می توان نام برد که در مقالات قبلی بدان ها اشاره کرده ایم. اما فرش با نخ ویسکوز یا فرش ابریشم مصنوعی با زیبایی و لطافت خاصی که دارد همواره درفروشگاه فرش بسیار چشم نوازی میکند.

فروشگاه اینترنتی فرش ابریشم مصنوعی

یکی از مشکلات فرش ماشینی پرزدهی آن است. به همین دلیل به افرادی که دارای حساسیت و آلرژی هستند توصیه می شود فرش های بدون پرز خریداری نمایند. لذا برای افرادی که حساسیت بالایی به پرز فرش دارند فرش بافته شده با نخ ابریشم مصنوعی به واسطه بدون پرز بودن ویسکوز بهتر میتواند انتخاب مناسبی باشد.

اما از معایب فرش ابریشم مصنوعی در برابر فرش اکریلیک این است که فرش اکریلیک در برابر شستشو و پا خوری بسیار مقاوم است ولی ابریشم مصنوعی به واسطه لطافت وظرافت خاصی که دارد توصیه این مقاوت و پارخوری را در سطح فرش اکریلیک ندارد.

فرش ماشینی ارزان قیمت خوبه

فرش ماشینی ارزان قیمت

امروزه در سطح اینترنت و تبلیغات تلویزیونی همواره با عبارت فرش ارزان قیمت و فرش تخفیفی روبرو میشویم، اما چقدر این مطلب واقعیت داره و مسائل نهان پشت پرده فرش ماشینی ارازن قیمت چیست؟ و اصولا قیمت فرش را چه چیزی تعیین میکند؟

این واقعیت را بپذیریم اولین قدم برای خرید یک فرش ساده یا فرش گل برجسته مرغوب، نه! گفتن به خرید فرش ماشینی ارزان قیمت است.

فرش های ارزان قیمت ماشینی به خصوص آنهایی که درصد نایلون بالایی دارند به راحتی مو و آلودگی و خرده ریزه های دیگر را در خود جمع میکنند.

اما فرشهای دست بافت و فرشه ای ماشینی مرغوب – مثل فرش مشهد – ارائه شده در فروشگاه اینترنتی بست بافت با کیفیت عالیی بافت شده و قبل از قرار گیری در فروشگاه توسط متخصصان ما بررسی و آزمایش میشوند.

بنابرابن کلیه فرش های فروشگاه فرش بست بافت مو و آشعال به خود نمی گیرند و با جارو برقی به آسانی تمیز می شوند و خانواده های عزیز جهت تمیز کردن مو و آشعال از روی فرش مجبور نشوند از بروس برای جمع کردن آشعال روی فرش استفاده کند.

توصیه ما این است  فرشهای مرغوب ایرانی را خریدار کنید نه فرشهای گل برجسته ترکیه و چینی و حتی المقدور در اتاق کودکتان از طرحهای کودک ساده استفاده کنید چون فرشهای گل برجسته طرح کودک ممکن است برای نشستن و راه رفتن کودک دلبندتان آزار دهنده باشد.

با تشکر از فروشگاه اینترنتی فرش مشهد بست بافت

خرید فرش ماشینی سالم و فرش معیوب

فرش ماشینی سالم و معیوب

در بسیاری از فرش های معیوب به دلیل استفاده از ماشین آلات قدیمی که کیفیت خود را از دست داده اند سیلندر ممکن است به ازای یکبار چرخش چندین مرتبه بچرخد و نقشه پیش نرود و در این موقع معمولا همان طرح تکرار می شود که با کمی دقت روی گل فرش ها قابل مشاهده است.

نکته دوم: اگر خواهان خرید فرش با کیفیت هستید سعی کنید فرشی بخرید که نخ آن هیت ست شده باشد.

چون ازکیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیار کمتر از نخ های معمولی پرز می دهد همچنین زیر دست فرش یکنواخت یکسان و نرم به نظر میرسد.

نکته سوم: ابعاد فرش (طول و عرض فرش) باید استاندارد باشد و اختلاف تا 5% بیشتر یا کمتر نباشد.

مثلا فرش دوازده متری که سه در چهار متر است اگر در طول چهار متر پنج سانت کمتر یا بیشتر باشد (در چهار صد سانتی متر اختلاف پنج سانت طبیعی است) استاندارد می باشد.

نکته چهارم: ارتفاع خاب فرش باید استاندارد باشد که معمولا 9 میلیمتر به اضافه یا منهای یک میلی متر میباشد.

نکته پنجم: جای تیغ زدگی روی فرش نباشد به اصطلاح فرش کچله نشده باشد . پارگی یا سوراخی وصله روی فرش نباشد.

بعد از کنترل کیفیت فرش توسط مهندس و کارشناسان کنترل کیفیت فرش بعد تایید نهایی هولوگرام و برچسب بر پشت چسب زده و در نایلون مخصوص فرش بسته بندی و به انبار منتقل می شود. تا فرشی بدون ایراد در اختیار مشتریان قرار گیرد.

در این بین فرش ماشینی مشهد – فرش مشهد ، فرش نگین مشهد ، فرش زمرد مشهد – می تواند نمونه عالی از فرش ماشینی با کیفیت باشد.

فروشگاه اینترنتی فرش مشهد بست بافت با چنین اطلاعات کامل و دقیقی توسط کارشناسان خبره خود فرش هایی درجه یک از بین هزاران فرش تولیدی به مشتریان خود عرضه می دارد.

شستن فرش ماشینی

روش سشتن فرش ماشینی

بعد از خرید فرش و استفاده از فرش بعد از مدتی نیاز به شستن فرش و یا لکه بری فرش امری اجتناب ناپذیر است.فروشگاه اینترنتی فرش مشهد بست بافت در این مقاله سعی دارد شما را با نکات مهم و قابل توجه در شستشوی فرش آشنا نماید.


برای شستن فرش ابتدا فرش را در محلی شیب دار پهن کرده و سطح آن را کاملا خیس نمایید.

سپس محلولی از شامپوی فرش و آب ولرم تهیه کرده و بوسیله اسفنج کلیه نقاط فرش را بشویید.


پس از اتمام، سطح فرش را با آب طوری شستشو دهید که مواد شوینده بطور کامل از فرش خارج گردد.

در انتها فرش را جهت خشک شدن در محلی آویزان نمایید یا در محلی با شیب تند قرار دهید، تا رطوبت موجود در آن خارج شده و فرش کاملا خشک می گردد.

جهت شستشوی فرش های اکریلیک ابریشم ویسکوز به هیچ وجه از محلول های کلر دار مانند وایتکس و… استفاده نگردد.

با تشکر از فرش مشهد ، فرش نگین مشهد ، فرش زمرد مشهد