سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

همه چی در مورد بلیچینگ دندان


موادی که در بلیچینگ دندان استفاده می شود ترکیبی از هیدروژن پروکساید است یعنی همان آب اکسیژنه و یک سری اکتیویتر ها (فعال کننده ها) در درصد های متفاوت است که در برند های مختلف به آن اضافه می شود. تفاوت چندانی هم ندارد فقط استفاده از لیزر و اشعه یو وی باعث فعال شدن مواد سفید کننده و سریع تر عمل کردن آن می شود. رعایت هر یک از نکات بالا می‌تواند در سلامت و سفیدی دندانها نقش به سزایی داشته باشد. به روش بلیچینگ را دارند این است که مرتبه اول بلیچینگ را در مطب انجام دهند و برای ماندگاری بیشتر در خانه تکرار کنند. برای دائمی ماندن باید هر چند مدت یکبار طبق نظر پزشک تکرار شود تا سفیدی ماندگاری به دندانهایتان ببخشد. به نوع رژیم غذایی ، بهداشت دهان، نوع تغذیه‌ای که فرد پس از انجام بلیچینگ دارد و میزان رنگدانه‌های موجود در نوشیدنی‌ها و غذاها بستگی دارد.

  • دندانپزشک میز باید هنگام کار برای چنین بیمارانی مراقبتهای ویژه ای بکار برد، همچنین یک فرد مبتلا به به لوسمی نیز دارای لثه ای کاملا مشخص می باشد.
  • نتایج مطالعات حیوانی و مطالعات بافت شناسی انسان نشان داده¬اند که بعد از پوشش نقایص تحلیل لثه باید انتظار چه نتایجی را داشت.
  • 2- درد و آسیب لثه مرتبط با ماده سفید کننده دندان نیست؛ بلکه به دلیل تری (قالب) داخل دهان شماست که ماده سفید کننده داخل آن قرار دارد و عدم تطابق کامل تری با دندان ها منجر به آسیب به لثه می شود.
  • ویژگی و امتیاز مهم لامینیت چینی درخشندگی و شفافیت بالای آن میباشد .
  • درحالی که بلیچینگ دندان با لیزر معمولا در یک جلسه ملاقات با دندانپزشک انجام می شود و در حدود چند دقیقه تکمیل می شود.

نیازی نیست نگرانن باشید چون قبل از شروع کار کرم بی حس کننده موضعی به محلی که قرار است درمان شود زده می شود و شما اصلا درد را احساس نمی کنید. حتما باید مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ انجام شود زیرا اگر این مراقبت ها انجام نشود ممکن است علاوه بر اینکه نتیجه ای حاصل نشود بلکه عوارضی نیز ممکن است ایجاد گردد. دندان عقل دندانی است که اگر افراد جامعه جوانه دندان عقل را داشته باشند، در درصد بالایی از این افراد، داندان یا روئیده نشده، یا نصفه روئیده می شود و یا اگر روئیده شود در جهت نامتناسب است. البته نباید از ایرادات روکش زیرکونیا چشم‌پوشی کنیم که به هنگام گاز زدن احتمال از بین رفتن آنها وجود دارد و از طرف دیگر تنظیم زیرکونیای جامد برای دندان پزشک بسیار سخت است. این سوالاتی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت و تلاش می کنیم که درک درست و واضحی از روکش دندان و انواع مختلف آن را برای شما فراهم کنیم. وجود بی نظمی در قرار گرفتن دندان ها در کنار هم نیز سبب جرم گرفتن آنها می شود.

برای  اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

بلیچینگ دندانپزشکی

اگر دندانهای تیره یا تغییر رنگ داخلی دندان دارید ، ممکن است بعد از سفید شدن متوجه تغییر رنگ دندان های خود نشوید. اگر دندانهای خود را بیش از حد سفید کنید ، ممکن است متوجه شوید که دندانهای شما خاکستری یا شفاف به نظر می رسد. روش به دو صورت هوم بلیچینگ یا بلیچینگ در خانه و آفیس بلیچینگ انجام می شود . با این حال، به طور معمول توصیه می شود که قبل از شروع درمان سفید کردن دندانها به دندانپزشک مراجعه کنید تا پلاک و رسوبات دندان را حذف کنید. به هیچ عنوان نباید بعد از انجام بلیچینگ برخی مواد غذایی مانند نوشابه، قهوه و...

  • استفاده از خوراکیهای دارای سیتریک اسید را در طول درمان بیلیچینگ تا حدالامکان کاهش دهید.
  • استفاده از سیگار و دیگر مواد دخانیان در جرم گرفتن دندان ها تأثیر گذار است.
  • همچنین از دیگر عوامل تاثیرگذار در زمان ماندگاری سفیدی دندان ها می توان به جنس دندان ها، یکدست نبودن شایر و زبری سطح مینای دندان اشاره کرد.
  • در این نوع از تروماهای دندانی، دندان از محل خود خارج شده و بلندتر به نظر می رسد.

اگر لامینیت های دندان شما دچار آسیب دیدگی شود و شکستگی و یا ترک خوردگی داشته باشد نیاز است که شما لامینیت خود را تعویض کنید. در اصل کسی که دندان خود را لامینیت می کند باید مانند دندان های اصلی خود از آنها مراقبت کند و علاوه بر مسواک زدن و مراقبت های بهداشتی از گاز گرفتن و ضربه زدن به اجسام سفت و سخت بپرهیزد. لامینیت برای اصلاح بد رنگی، بد فرمی ، دندان های کله قندی ، کجی دندان ها و کم کردن فاصله بین دندان ها کاربرد دارد. در بعضی اوقات جهت انجام ارتودنسی ، لمینت ها جایگزین خوبی می باشند؛ به دلیل اینکه استفاده از روش لمینت درمان را راحت تر و سریعتر و کم هزینه تر خواهد کرد. هر کار زیبایی که روی صورت خود انجام دادید می بایست یک ماه از آن گذشته باشد و بعد اقدام به عمل کاشت ابرو طبیعی کنید و اگر عمل بینی انجام دادید می بایست بعد از 5 ماه اقدام به عمل کاشت ابرو کنید زیرا به دلیل داشتن ورم صورت امکان هست که ابرو ها قرینه نشوند . در انتهای جلسه درمانی در مطب دندانپزشک پس‌ از این‌ که دندان‌ها بطور کامل تمیز و معاینه شدند، دندانپزشک آن ها را پولیش می کند.

بلیچینگ دندان به چه صورت است

هدف از حفظ دندان در این شرایط ، علاوه بر حفظ آن به جهت زیبایی، عملکرد و دلایل فیزیولوژیک، حفظ کانتور استخوان آلوئول می باشد. در این نوع ضربه به دندان، درمانی احتیاج نیست و تنها نیاز به فالوآپ های معمول می باشد. 2-بهای وسایلی که در حین عمل جراحی که در بدن بیمار کار گذاشته می شود توسط دفاتر اسناد پزشکی محاسبه و پرداخت می گردد. لامینیت های کامپوزیتی نسبت به لامینیت های سرامیکی نیاز بیشتری به چکاپ دوره ای دارد. پزشک به بررسی و معاینه دندان شما می پردازد و تشخیص می دهد که کدام نوع لامینیت برای شما مناسب تر می باشد.

بهترین کار برای حفظ سفیدی دندان و همچنین رعایت بهداشت بدین صورت است که پس از هر وعده-ی غذایی، مسواک زدن را به صورتی که در این قسمت بیان کردیم، انجام دهید. متخصص عصب کشی (متخصص اندو یا روت کانال تراپی یا درمان ریشه) و دکترای تخصصی در رشته اندودانتیکس هستم. استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مواد دندانپزشکی با کیفیت، دانش و تجربه سالها فعالیت، باعث اطمینان بخشی به بیماران از لحاظ تجربه درمانی متفاوت می باشد. حتما سوالات خود را در قسمت دیدگاه یا بخش مشاوره دندانپزشکی سایت از من بپرسید. برای جلوگیری از التهاب لثه تا چند ساعت پس از انجام این روش درمانی، حتما لثه های خود را با آب گرم تمیز نمایید.

منبع:https://iran-dds.ir/


بلیچینگ دندان چگونه است

پوسیدگی های عمده و آسیب های شدید باید با روکش کامل بعد از ترمیم دندان برطرف شود. اندازه و مقدار تراش دندان در لامینیت بستگی به سیستم لامینیت دارد. در سیستم لامینیت چینی مقدار تراش بین 0/3 تا 0/5 میلی متر و در سیستمهای غیر از لومینیرز 0/5 تا 0/8 میلی متر میباشد . در مواقعی که دندان ها تحت استرس بالا هستند از این سیستم استفاده خواهد شد . به طور کلی ویژگی مهم لامینیت سرامیکی استحکام بسیار بالای آن است . کسانی که زخم، بریدگی و یا خراشیدگی‌های باز بر روی پوست خود دارند نمی توانند میکرونیدلینگ انجام دهند.

  • این نوع لیزر یک لیزر متوسط و جامد است که از بلورهای نیمه هادی ساخته شده و با استفاده از برخی ترکیبات آلومینیوم یا ایندیم، گالیوم و آرسنیک کار می کند.
  • همانطور که می دانید یکی از بهترین روش ها برای سفید کردن دندان بدون شک بلیچینگ دندان می باشد.
  • همچنین می توانید این کار را به وسیله ی ارتودنسی انجام دهید و بدین صورت، دندانپزشک تنها براکت را به دندان های بیمار وصل می کند تا جای خالی برای بیرون آمدن دندان عقل به صورت طبیعی وجود داشته باشد و سپس بر روی بافت لثه بخیه می زنند تا بسته شود.
  • شما می توانید با امکانات جدیدی که علم پزشکی د اختیارتان قرار داده از این خدمات مفید استفاده کنید.
  • قالبها را بعد از این که ۱۵ دقیقه بر روی دندانهایتان ماند می توانید بردارید.
  • با جرم گیری و تمیز کردن این جرم های تشکیل شده بر روی دندان، از روند تخریب لثه جلو گیری می کنیم.

لمینیت های کامپوزیتی که به عنوان کامپوزیت ونیر نیز شناخته می شوند، از ثبات کمتری در رنگ برخوردار هستند، اما در عوض از ویژگی خاصی برخوردار هستند و آن تراش کمتر مینای دندان است و یا حتی گاهی اوقات، نیازی به تراش نیست. لامینیت های دندانی هزینه های متفاوت و متغییری دارند و بسته به نوع و جنس آنها قیمت آن متفاوت است. و مراقبت نکردن نیز دچار آسیب دیدگی دندان خواهید شد و همچنین اگر از لامینیت های خود مراقبت نکنید از عمر آنها کاسته می شود و ممکن است دندان های شما را دچار تغییر کند.

بلیچینگ دندان چه عوارضی دارد

یکی از موارید که منجر به بیماری های لثه در افراد می شود این است که بهداشت دهان و دندان خود را بخوبی رعایت نمی کنند و همین امر موجب رشد باکتری ها در دهان شده و منجر به عفونت لثه ها می گردد. شما با مسواک زدن روزانه و کشیدن نخ دندان به راحتی می توانید از این بیماری ها جلوگیری نمایید. وجود جرم در اطراف دندان ها و جایی که منتهی شده به اتصال لثه و دندان نیز باعث می شود تا به مرور زمان باعث ایجاد پوسیدگی و عفونت در لثه شود و همین امر می تواند باعث شود تا حتی شما نیاز به جراحی لثه داشته باشید.

بلیچینگ دندان می تواند برای سلامت روان نیز اثر بسیار مثبتی داشته باشد، زیرا با زیبا ساختن دندان ها کمک بسیار زیادی به خندیدن می کند، در نتیجه مغز دائما پیام های مثبتی را اعلام خواهد کرد. بهتر است برای حاصل شدن نتیجه بهتر ژل سفید کننده دندان را در دو نوبت روز و شب، قبل از خواب مورد استفاده قرار دهید. باید طرح درمان شما مشخص شود که بتوانیم هزینه کلی درمان شما را مشخص کنیم ، هزینه های جراحی ایمپلنت به طور کلی نه به صورت یکجا بلکه در چند مرحله پرداخت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر در ارتباط با ایمپلنت دندان مراجعه کنید. معمولا می توان تونل تکنیک مادیفای شده را برای پوشش چند تحلیل لثه مجاور هم مورد استفاده قرار داد.

  • انتخاب درمان بستگی به میزان تکامل ریشه (باز یا بسته بودن انتهای ریشه) و شرایط لیگامان پریودنتال دارد.
  • ایشان بر حسب علاقه بی انتهای خود به رشته دندانپزشکی وارد این رشته شد و از دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارغ التحصیل گردید.
  • دندانپزشک در نخستین روش بلیچینگ دندان در مطب، از مواد سفید کننده ی بلیچینگ با غلظت بالا بر روی دندان های بیمار استفاده میکند.
  • در این حالت برای اینکه همین جرم ها به لثه شما نفوذ نکنند و باعث ایجاد عفونت در دهان شما نکنند بهترین کار این است که به دکتر مراجعه نمایید و برای جرم گیری اقدامات لازم را انجام دهید.
  • نیازی نیست نگرانن باشید چون قبل از شروع کار کرم بی حس کننده موضعی به محلی که قرار است درمان شود زده می شود و شما اصلا درد را احساس نمی کنید.

افراد همچنان باید قند خون خود را کنترل کنند تا ترمیم به تاخیر نیافتد و احتمال عفونت دندان به حداقل برسد. در مواردی که مقدار بافت کراتینیزه در ناحیه آپیکال تحلیل کمتر از 2 میلی متر باشد، می توان از فلپ با جابجایی کرونالی با اتوگرفت بافت همبندی یا EMD بجای تونل تکنیک مادیفای شده استفاده کرد. این پیوند با نوعی بخیه انجام می گیرد ولی بخیه در این روش با روش های دیگر کاملا متفاوت می باشد.

بلیچینگ دندان چقدر طول میکشد

نتیجه دهی آن بسته به عواملی مثل سن، رنگ دندان و وراثت ممکن است قابل پیش بینی نباشد. همچنین بیماران بهتر است تا مدتی از خمیر دندان های ضد حساسیت که ترکیبات آن حافی فلوراید و یا مواد ضد حساسیت دیگر می باشد، استفاده نمایند. حتی ممکن است کسی که برای لمینت آمده باشد، ما بلیچینگ دندان را به او توصیه کنیم تا از انجام لمینت خودداری کند.

  • سفیدی دندان ها سبب میشود که اعتماد به نفس افراد افزایش پیدا کند و باتوجه به نقش سفیدی دندان­ها در زیبایی صورت، بلیچینگ دندان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.
  • ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.
  • در روش بلیچینگ خانگی برای این که از قالب ها و ژلهای سفید کننده استفاده کنید باید دندانهایتان را پیش از انجام بلیچینگ بطور کامل مسواک بزنید و اگر نیاز بود از نخ دندان استفاده کنید تا دندانهایتان تمیز شود.
  • همانطور که ذکر شد پس از اتمام مراحل درمان ،مراجعات بعدی جهت کنترل نتایج و بررسی پاسخ دندان به درمان های انجام شده ضرورری می باشد.
  • وجود یک وستیبول کم عمق در ناحیه قدام مندیبل دستیابی به ثبات زخم در طی روزهای اولیه پس از جراحی را بیش از پیش دشوار می سازد؛ دوره ای حیاتی برای تشخیص التیام بدون اشکال زخم.

اگر هم دندان شما زیاد لق نشده باشد اما همین تحلیل رفتن استخوان فک باعث شده تا ریشه شما بدون محافظ در معرض باکتری ها قرار گیرد و خیلی زود دچار پوسیدگی خواهد شد و دوباره مجبور به ترمیم ریشه و احتمالا کشیدن دندان خود خواهید شد. اما در این بخش برای دوستان کمی از علائم بیماری لثه نیز بگوییم که چگونه می شود که این اتفاق برای شما رخ می دهد. مثلا در زمان کشیدن دندان عقل باید حتما لثه را شکاف دهیم و این یکی از زمان هایی است که نیاز به این کار ضروری می باشد. همین اتافق برای ریشه دندان هم افتاده و آن هم توسط ماده ای دیگر در حال حفاظت است.

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید. ممکن است متوجه شوید که دندانهای شما در طول سفید کردن و برای مدت کوتاهی بعد از عمل حساس هستند. این روند نباید طولانی باشد و این باید بخشی از برنامه منظم سلامت دندان شما باشد. این روند در واقع می تواند به روشن تر شدن دندان های شما کمک کند ، زیرا به طور حرفه ای هرگونه پوشش یا پلاکی را روی دندان های شما از بین می برد.

اما مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روشی دائمی و بلند مدت نیست . بهتر است اگر می خواهید نتیجه آن را مدت زمان بیشتری داشته باشید هر ساله آن را تمدید کنید تا نتیجه برای دندان هایتان نهادینه شود. اما این تکرار بلیچینگ نیز برای همه بیماران امکان پذیر نیست و ممکن است دندان افراد دچار آُسیب شود. بلیچینگ دندان در خانه از دندان های بیمار یک قالب گیری انجام می شود و برای دندان ها قالب پلاستیکی یا گری ساخته می شود که دارای مکانی برایژل مخصوص بلیچینگ است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بهداشت دهان و دندان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://toothhealth.ir/

بلیچینگ دندان در خانه

در این حالت کاری که ما انجام می‌دهیم پوشش سریع عاج اکسپوز شده است. همین‌طور که می‌بینید این بیمار ما یک دختربچه‌ای است که مطمئناً توبول های عاجی وسیعی داردو این ترمیم و سیل سریع dentin باعث می‌شود که محرک‌ها به‌مرورزمان به پالپ منتقل نشود و پالپ دچار نکروز شود. هدف از replant دندان نابالغ در بچه ها، اجازه دادن به این است که خونرسانی دندان باز گردد. اگر خونرسانی مجدد اتفاق نیافتد که با بررسی های رادیوگرافی و بالینی ارزیابی می شود، نیاز به روت کانال تراپی می باشد. نشان داده شده است که استفاده موضعی از آنتی بیوتیک ها می تواند شانس revascularization پالپ را افزایش دهد. پس اگر در دسترس دارید در مینوسیکلین یا داکسى سیکلین mg1 در ml20 برای 5 دقیقه غوطه ور سازید.

برخی از افراد بلیچینگ را هم معنی سفید کردن دندان می نامند در صورتی که انجام روش های متعددی برای سفید کردن دندان وجود داشته و به دو صورت خانگی و در مطب انجام می شود. انجام بلیچینگ در مطب از مطمئن ترین و مؤثرترین راه ها برای سفید کردن دندان بوده و به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد چرا که دندانپزشک بهترین میزان سفید کردن دندان را با ایجاد کمترین حساسیت دندانی، در کوتاه ترین زمان انجام می دهد. دندانهای تغییر رنگ داده شده باعث ایجاد مشکلات ظاهری و روانشناسی می شود. به همین خاطر است که تعداد کسانی که برای سفید کردن دندان‌ هایشان به دندانپزشک متخصص (اندودنتیست) مراجعه می‌کنند هر روز بیشتر و بیشتر می‌‌شود.

دندانپزشک برای‌ این‌که احساس درد نکنید، لثه‌ها را با استفاده‌ از بی‌حسی موضعی بی حس می کند. در هر جلسه یک چهارم دهان و به‌مدت 45 دقیقه تحت درمان قرار می گیرد. در صورتی‌ که بیماری لثه پیشرفته نباشد، جرم گیری در یک جلسه بطور کامل انجام می گیرد. بروساژ و جرم گیری دندان همچنین باعث بهبود ورم و التهاب لثه شده و مانع از تبدیل شدن‌ این مشکل به‌ یک بیماری شدید لثه می شود. با این‌حال، مزیت‌های جرم گیری دندان تنها تا زمانی‌دوام دارد که‌دوباره جرم روی دندان شکل نگیرد. بعضی از بیماران‌ که بهداشت دهان و دندان خود را بخوبی رعایت نکنند، به جرم گیری دندان دوره‌ای نیاز پیدا می کنند.

بلیچینگ دندان در مطب به این خاطر در بین طرفداران از محبوبیت بسیاری برخوردار است که دندان های فرد را در کوتاه ترین زمان با بیشترین ماندگاری سفید می کند که این کار در ایمن ترین شرایط ممکن توسط متخصصان ترمیم و زیبایی دندان انجام می شود. برای این که دندان ها در روش آفیس بلیچینگ سفید شوند از مواد شیمیایی خاصی استفاده می کنند که از آن ها می توان از هیدروژن پراکسید با غلظت بالا یاد کرد. در واقع بلیچینگ دندان به دو روش در مطب انجام میشود که در ادامه با این روشها اشنا می شوید. سفید کردن دندان(بلیچینگ دندان)، درمانی است که برای برطرف کردن تیرگی ها و رنگدانه هایی که به مرور زمان و براثر مواد رنگدانه دار مثل چای، قهوه، توت فرنگی و حتی گوجه فرنگی ایجاد می شوند را از بین می برد. حتی بعضی از بد رنگی های ژنتیکی را برطرف می کند و ظاهر دندان ها را زیباتر می کند. افزایش سن و عادت های غذا خوردن و عادت های روزانه مثل سیگار کشیدن، خوردن نوشابه های رنگی و ادویه ها هم می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود.

منبع:

              https://dentalgadget.ir/


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.