سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
سرای فرش ایرانی

سرای فرش ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

فرش چند متری بخریم؟

فرش چند متری بخرم ؟ 


برای خریداران فرش هموراه این سوال مطرح بوده که فرش چند متری بخرم ؟ یا اندازه مناسب فرش برای دکوراسیون منزل چه ابعادی هست ؟ بر اساس اندازه فرش چیدمان فرش در پذیرایی چگونه باشد ؟ و سوالاتی از این قبیل...

در این مقاله سعی کرده ایم به سوال فرش چند متری بخرم جواب بدهیم و با توجه به آن بتوانید چیدمان فرش و مبل و یا دکوراسیون فرش مناسبی برای منزلتان تدارک ببینید.

دکوراسیون منزل

برای فرهنگ مردم خاورمیانه انتخاب فرش و استفاده از آن به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده دکوراسیون یکی از موارد مهمی است که زیبایی و تناسب دکوراسیون فرش و مبلمان منزل بسیار به آن وابسته است.

اینکه چه فرشی را برای کدام دکورارسیون و مبل انتخاب کنیم و فرش چه ابعادی داشته باشد . چه مقدار از فضای دکوراسیون منزل را اشغال کند عامل مهمی است که گاها از سوی کسانی که قصد خرید فرش را دارند به اشتباه انتخاب می‌شود.


اندازه مناسب فرش ؟


قبل از اینکه وارد مقوله خرید فرش و نحوه انتخاب آن در دکوراسیون متناسب با رنگ و فضای وسایل موجود در منزل شویم، باید این نکته را در نظر داشت که برای دکوراسیون فرش و مبلمان و دیگر موارد، انتخاب‌ها ببسیار به سلیقه خودتان بستگی دارد و اینکه چه سبکی برای دکوراسیون منزلتان انتخاب کرده اید، بسیار متفاوت خواهد بود.


برای بسیاری از دکوراسیون ها میتوان انتخاب ابعاد فرش را باتوجه به مبلمان در نظر گرفت، و برای سلیقه ای دیگر قصد خرید پشتی سنتی را دارد، باید اندازه فرش را با توجه به پشتی سنتی و ابعاد کف پوش انتخاب کرد.


مثلا ممکن است فرشی که برای کاربرد در دکوراسیون سبک مدرن انتخاب می‌شود و برای این سبک مناسب است بسیار متفاوت با فرشی است که در سبک‌های کلاسیک یا سنتی آن کاربرد دارد.

پشتی سنتی

فارغ از اینکه چه سبک دکوراسیونی در نظر میگیرید، چه دکوراسیون فرش و پشتی سنتی و چه دکوراسیون مدرن و مبلمان، آنچه را که توصیه میشود حتما رعایت کنید اینست که تا حد امکان تلاش کنید بر روی فرش جز میز مقابل مبلمان و پشتی ، عناصر و وسایل دکوراسیون دیگری روی فرش قرار نگیرد؛ اگر از دکوراسیون مبل و فرش استقبال میکنید بهتر است پایه‌های مبلمان هم روی فرش قرار گیرد.

در واقع پایه‌های مبل 10 تا 25 سانتی متر از فرش فاصله داشته باشد.

با محاسبه این فواصل، زمانی که مبلمان در منزل چیده می‌شود خودبه خود مساحت فرشی که متناسب با حجم منزل و نحوه مبلمان شماست به دست می‌آید و به جواب سوال فرش چند متری بخرم خواهید رسید.

حتما دقت کنید که ابتدا باید مساحت صحیح و مفید، متناسب و موردنیاز با فضا و دکوراسیون منزل را برای کاربرد فرش تعیین و سپس اقدام به خرید فرش کنید.

عدم دقت در ابعاد فرش گاها سبب میشود که بعد از پرداخت قیمت فرش و خرید فرش، پس از حمل به منزل و پهن کردن آن برای استفاده، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد که متاسفانه این امر ناشی از همین عدم دقت کردن در ابعاد گذاری دقیق است.

مساحت اتاق و ست کردن آن با فرش


نکته مهم دیگر اینکه، مساحت و اندازه فرش را هیچ‌گاه نباید هم اندازه با ابعاد کف پوش اتاق یا فضای موردنظر انتخاب کرد؛ برای مثال اگر اتاق شما 12 متر مربع مساحت دارد انتخاب فرش 12 متری برای پر کردن این اتاق کاملا اشتباه است.

میز مقابل مبلمان به جز عسلی‌ها که باید نزدیک به مبلمان و در کنار آن‌ها باشد، تنها عنصری است که روی فرش قرار می‌گیرد.

در دکوراسیون منزل باید در نظر داشته باشید که وسایل زینتی مثل مجسمه‌ها، گلدان‌ها، دیگر اشیاء دکوری، میز تلویزیون و… نباید بر روی فرش قرار گیرد.

 

منبع: جام جم

 

فروشگاه اینترنتی فرش بست بافت همواره بهترین فرش های از جمله فرش مشهد ، فرش نگین مشهد ، فرش زمرد مشهد و بهترین فرشهای کاشان را برای خریداران فرش فراهم می آورد.

 

رفتن به فروشگاه تخصصی فرش مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.